COMUNICAT 07.08.2023: Fonduri de aproximativ 2 milioane de euro pentru digitalizarea activității Companiei de Apă Oltenia

Directorul Companiei de Apă Oltenia, av Alin Șuiu, împreună cu președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile (în calitate de reprezentant al ADI Oltenia) – au semnat, astăzi, contractul de finanțare pentru proiectul „Digitalizarea activității Companiei de Apă Oltenia SA prin achiziția de echipamente și software specifice” în valoare de aproximativ 2 milioane euro, care va aduce un mare plus în gestionarea și reducerea pierderilor de apă.  

Până în acest moment, obiectivele de dezvoltare ale Companiei de Apă Oltenia s-au orientat către extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și apă uzată , în vederea creșterii numărului populației racordată la servicii de apă și canalizare, conform obligațiilor asumate la nivel european. Sunt în continuare în derulare investiții cu fonduri europene, dar și cu fonduri proprii în acest sens.

Însă pentru eficientizarea continuă a operațiunilor și reducerea pierderilor de apă, s-a stabilit ca obiectiv strategic digitalizarea proceselor desfășurate de Compania de Apă Oltenia.

Astfel, componenta principală a proiectului „Digitalizarea activității Companiei de Apă Oltenia SA prin achiziția de echipamente și software specifice” o reprezintă dezvoltarea unui software integrat (platformă digitală) și a soluțiilor de contorizare inteligentă, precum și achiziția unor echipamente specifice, incluzând formarea și instruirea personalului în vederea utilizării sistemelor, în scopul facilitării managementului apei neaducătoare de venituri. Este vorba despre apa care se pierde în urma avariilor, a lipsei contoarelor inteligente sau chiar a furturilor, întrucât sunt multe persoane care folosesc diverse metode de a utiliza apa în alte scopuri decât cel casnic. Tocmai acest lucru își propune proiectul: să identifice, să detecteze problemele care apar folosind diverși senzori care se vor monta pe rețeaua de distribuție, să gestioneze comenzile de lucru, pentru scurtarea timpului de intervenție și remedierea punctuală a acestora.

Mai exact, echipamentele achiziționate vor fi instalate în cartierul Bariera Vâlcii – zonă aleasă pentru că aici s-au înregistrat mai multe avarii, echipamentele existente pe teren sunt învechite și există un deficit major de contoare smart. Platforma digitală va fi integrată în sistemele de monitorizare deja existente, iar rezultatele obținute ne vor crea premisele pentru extinderea acestui sistem nu doar la nivelul municipiului Craiova, ci pe întreaga arie de operare.